Teatre fet per adolescents al SAT!

23.03.2026

  • Les alumnes de 2n de Batxillerat d’Arts Escèniques de l’Institut Doctor Puigvert estrenen Stàsis d’un horitzó, una peça que reflexiona el paper de l’art en la societat
  • És el resultat del projecte “Mètodes teatrals de creació col·lectiva”, que ofereix a l’alumnat una immersió completa en els processos creatius i de producció d’un espectacle professional

Barcelona - El proper 17 d’abril a les 19 h, la companyia Atalanta, formada per les alumnes de 2n de Batxillerat d’Arts Escèniques de l’Institut Doctor Puigvert, estrenarà al SAT! Sant Andreu Teatre la seva creació: Stàsis d’un horitzó, un espectacle multidisciplinari que planteja una pregunta tan senzilla com inquietant: com seria un poble sense art?

L’obra és el resultat del treball desenvolupat al llarg del curs en el marc del projecte pedagògic “Mètodes teatrals de creació col·lectiva”, impulsat per l’Institut Doctor Puigvert i el SAT! Teatre amb el suport de La Fàbrica de Creació Fabra i Coats i l’Institut de Cultura de Barcelona. El projecte ofereix a l’alumnat una immersió completa en els processos creatius i de producció d’un espectacle professional.

Durant mesos, les integrants de la companyia han explorat totes les fases de creació escènica, acompanyades per la directora Neus Martinez Beltran, el professorat del centre i l’equip del SAT!. També han comptat amb la mirada externa de Montse Puga, Ricard Solé, Anna Pantinat i Ariadna Gómez, que han contribuït a enriquir el procés creatiu.

A més, professionals de diversos àmbits del sector teatral, com el director de la Sala Beckett, Toni Casares, el dissenyador d’escenografia Ramon Ivars o el productor teatral Blai Rodríguez, així com tot l’equip de professionals del SAT!, han impartit píndoles temàtiques a l’alumnat.

 

SINOPSI DE l’ESPECTACLE

Com seria un poble sense art? Un poble apagat o viu? Un poble desgraciat o feliç? Prohibir la llibertat d’expressió és una forma de protecció o de repressió?

La història se situa en un poble perdut, en un temps indeterminat, on un grup de persones influents presentarà una llei que serà sotmesa a votació popular. Aquesta llei prohibeix tota mena d’expressió artística amb l’objectiu de crear una societat més centrada i productiva, capaç de generar més ingressos i, teòricament, més felicitat. 

El poble, convençut que és el millor que els podria passar, aprova formar part d’aquest projecte, i les lleis entren en vigor l’endemà mateix de la votació.

El poble quedarà dividit en tres sectors. Els rebels s’uniran i s'organitzaran, iniciant petits actes reivindicatius mentre la repressió exercida pels partidaris de la llei va augmentant. Els neutres començaran a dubtar i el poble arribarà a un estat de caos total.

Què passarà? Com acabarà la història?

Stàsis d’un horitzó convida el públic a reflexionar sobre el valor de l’art, la identitat col·lectiva i els límits de la llibertat.

+ INFO

NotíciesVeure'n més

28.09.2026

Cada mes d’octubre des de l’any 2004, el SAT! impulsa el Festival Dansat, una festa de la dansa que, durant una setmana, omple de moviment tant el teatre com els carrers i places de Sant Andreu. El Dansat pretén acostar la dansa contemporània a un públic com més ampli millor, alhora que ofereix una plataforma d’exhibició a companyies del territori i residents del SAT!

16.09.2026

La jornada “Porta’m al teatre” vol convertir-se, a partir del 2026, en el gran dia del teatre infantil, juvenil i familiar del país, amb l’objectiu de situar els infants i els joves al centre de l’acció cultural i fomentar la participació de les famílies en les arts escèniques.

07.09.2026

El pròxim dimecres 16 de setembre, a les 19h, el SAT! acull una mostra de Tender Gestures, el projecte que Esther Eeleene ha desenvolupat en el marc de les Beques CREA SAT! 2025. La mostra serà una oportunitat per compartir amb el públic el resultat d’aquest procés creatiu i obrir una finestra al treball que hi ha darrere de la creació escènica.

04.09.2026

El pròxim cap de semana, 12 i 13 de setembre, La Romancera Teatre presenta La família que va vèncer la por al SAT!, la seva nova obre de titelles on les cançons tenen un pes preponderant i que tracta d’una família i de com cada generació afronta les pors.

01.09.2026

El Fica’t al SAT! és la mostra d‘arts escèniques amateurs del districte de Sant Andreu, un espai obert a companyies no professionals de tots els barris del districte perquè puguin presentar els seus treballs davant del públic en l’escenari del SAT!

23.07.2026

El SAT! acull els dies 23 i 24 de juliol, a les 19 h, dos passis gratuïts de preestrena de Yo no he dicho eso, la nova peça en procés de creació de l'artista sevillana Greta García Jonsson. Les funcions, recomanades a partir de 8 anys, permetran al públic descobrir en primícia aquest nou treball abans de la seva estrena definitiva.

26.05.2026

Aacte d’entrega de premis del Fica’t al SAT! 2026

23.04.2026

El Festival Grec arriba enguany a la 50ª edició. Ja han passat 50 anys des d’aquella primera edició del 1976 autogestionada per l'Assemblea...

04.03.2026

El teatre familiar català triomfa a FETEN

22.12.2025

Resolta la convocatòria de les Beques CREA SAT! 2025